- Dostępność
- Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Deklaracja Dostępności
Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja Dostępności dotyczy strony Biuletyn Informacji Publicznej Muzeum Śląska Opolskiego .
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie Deklaracji Dostępności
Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o somoocenie dostępności
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Sebastian Hałka — mailowo lub telefonicznie 698488678.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:
Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu,Sebastian Hałka,
Adres: Św. Wojciecha 13, Opole, 45-023,
mail: ,
telefon: 698488678.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dnia 1 kwietnia 2012 r. weszła w życie ustawa z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 20), regulująca zakres, zasady i sposób obsługi osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zwanych dalej „osobami uprawnionymi”.
W celu zapewnienia należytej obsługi osób uprawnionych Muzeum Śląska Opolskiego wprowadza następujące zasady dla osób doświadczających trudności w komunikowaniu:
- Osoby uprawnione mogą kontaktować się z Muzeum za pośrednictwem:
- formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji pod adresem: obywatel.gov.pl – pismo ogólne lub na platformie elektronicznej pod adresem: EPUAP – pismo ogólne Adres ePUAP Muzeum: /msoopole/SkrytkaESP
- pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@muzeum.opole.pl
- pocztą tradycyjną na adres: Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu, ul. Św. Wojciecha 13, 45-023 Opole, - Osoby uprawnione mają prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej (osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw urzędowych) w kontaktach z Muzeum. W przypadku skorzystania przez osoby uprawnione z ww. uprawnień, nie wymaga się przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) lub SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych) przez osoby przybrane.
- Osoby uprawnione w kontaktach z Muzeum mają prawo do skorzystania z bezpłatnej pomocy tłumacza PJM, SJM oraz SKOGN. Stosownie do zapisów ustawy uprawnione osoby, aby skorzystać z usługi tłumacza PJN, SJN lub SKOGN winny zgłosić Muzeum chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem metody komunikowania się nie później niż 5 dni roboczych przed dniem załatwienia sprawy. Zgłoszenia należy dokonać elektronicznie lub pisemnie w sekretariacie Muzeum, który znajduje się na I piętrze budynku administracyjnego Muzeum przy ul. św. Wojciecha 13 w Opolu. Wzór zgłoszenia załączono w linku poniżej.
W momencie dokonania zgłoszenia Muzeum zobowiązane jest do zapewnienia obsługi osoby uprawnionej, w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia zawiadamia się o tym fakcie osobę uprawnioną uzasadniając decyzję, jednocześnie wyznaczając nowy termin realizacji świadczenia.
W Muzeum można załatwić swoje sprawy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30. Muzeum udostępnia wszelkie dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek.
Zwiedzanie obiektów Muzeum nie jest tożsame z załatwianiem spraw.
Wniosek o zapewnienie tłumacza.docx (811,02KB)